Tintin og Terry

Så lykkedes det alligevel at få den store sendt afsted til fastelavn som Tintin.

Terry er købt i Ikea. Det var egentlig meningen at jeg skulle have syet et eksemplar, men sygdom kombineret med Ikeas priser resulterede i, at jeg pludselig kunne se det smarte i at købe Terry dér.

Blusen er lavet af fleece og med en påsyet hvid krave.  Strømpebukserne er fra H&M.

Bukserne er lavet i en rest uld jeg havde og syet efter et almindeligt posebuksemønster. Jeg har bare lavet benene endnu bredere og så sat en bred elastik i forneden.

Håret voldte de største problemer. Pigen har langt hår og ikke noget pandehår, så løsningen med gelé og hårlak var ikke mulig. Jeg har også kigget på forskellige parykker, men det virkede heller ikke rigtigt. Til sidst lavede jeg en stram hue af et par gamle strømpebukser og nålefiltede det orange “hår” fast. Det er ikke blevet helt som jeg kunne tænke mig (og minder måske mest om kasket) men det var i hvert fald tydeligt for alle at hun var klædt ud som Tintin… så det virkede….

3 tanker om “Tintin og Terry

  1. Pingback: Billeder | ea-o

  2. HELT utroligt skønt kostume. Du er bare god og hun er så fin. Jeg håber også dette kostume må komme med i idébanken på Faldera. Din kanelsnegl er et af de tre mest besøgte kostumer, men til min ærgrelse kan jeg ikke se udgående trafik fra Faldera (noget med at det er en underblog til Badut) så jeg ved ikke hvor mange besøg du har fået.

Skriv en kommentar