Betræk dine tryklåse

Min yndlingsjakke er stadig min yndlingsjakke, og næsten endnu mere på en gråvejrsdag som i dag. Jeg lovede at fortælle, hvordan jeg har lavet de fine tryklåse, det kommer her:

Jeg klipper en cirkel af stoffet ud. Diameteren skal være det dobbelte af tryklåsens.1

2

Så laver jeg et lille hul i midten. Det er vigtigt at hullet ikke bliver for stort. Man skal kun lige kunne presse tryklåsen igennem.  Her er det vist med en “han” tryklås. Samme teknik gælder for en “hun”.3

4

For at have mere at holde i, og for at hullet ikke skal forskubbe sig, når jeg arbejder med en “hun” tryklås, samler jeg de to tryklåsdele på et stykke karton. Her er det karton’et de sad på ved køb.

5

Så syr jeg med lange sting rundt i kanten og trækker stoffet sammen efterhånden.

67

Når jeg er nået hele vejen rundt, skal stoffet ligge fladt bagpå tryklåsen. Jeg hæfter ende ved at sy på tværs flere gange.8

Og vupti🙂

9

Jeg limer ikke hullet. På størstedelen af hulkanten er der klippet på skrå af trådretningen, så der trævler det ikke.

 

 

Follow on Bloglovin

 

4 thoughts on “Betræk dine tryklåse

Skriv et svar

