Foråret er landet

jakke 3

Jeg har syet mig en forårsfrakke, og jeg er så glad for den. Når man syr selv bliver resultatet nogle gang sådan “tjaa”, andre gange bliver det lige, som man vil have det. Denne gang hører til de sidste af slagsen.

jakke 1

Mønstret er model 103 fra Burda 10/2013, men jeg har lavet ærmerne en del smallere. Lommerne er også meget lave. Dem vil jeg nok flytte op, hvis jeg syr frakken igen. Det ser godt ud, at de sidder så lavt, men det er lidt upraktisk.jakke 2

Farven er syrlig gul (lidt svært at se), og det var svært at finde et passende foer. Jeg satte derfor lysegrønt foer i og kantede med et lyserødt tittebånd.

jakke 6

Farverne går igen i frakkens store tryklåse, i mærket i nakken og i lommefoeret. Det er altsammen fra Liberty. Tryklåsene har jeg selv betrukket – det fortæller jeg om en anden gang. jakke 5jakke 4jakke 7

 

 

 

 

13 thoughts on “Foråret er landet

  1. Pingback: It’s a coat. Burda round coat 10/2013 #102 | Delightfully Peculiar

  2. Pingback: Betræk dine tryklåse | ea-o

    • Det er fra Italien, så det er desværre ikke lige til at finde. Hvidberg i København er nok bedste bud, hvis du skal finde noget lignende.

      • Tusind tak. Jeg skal til Rom i maj og må holde øjnene åbne efter gode stofbutikker der:) Jeg er slemt misundelig på din frakke:)

  3. Den jakke er det fineste fine. Stoffet, formen og farven. Er det til at få fat i det mønster? Jeg gad godt at lave sådan en, men ved ikke om det er for svært. Meget vellykket.

Skriv et svar

