Lyserødt

Jeg har lavet mig en jakke i en (for mig) helt usædvanlig farve. Jeg ejer nemlig ikke noget i lyserødt, men den lækre uld talte til mig, og så må man jo lytte…rød jakke 1

Mønstret er fra Burda 3/2013 model 101. Jeg har fulgt det ret nøje, men lavet ærmerne lidt smallere. Lommerne er bare snydelommer.rød jakke 3

Jeg har sat mig selv på “stofdiæt”, og prøvede derfor at finde ting i skuffen, der kunne bruges. Foeret er således to rester. Der er faktisk en lille nuanceforskel på farven i ærmerne og kroppen. Tittebåndet var også fra skuffen men oprindeligt fra Stof og Stil.rød jakke 5

Knaphullerne har jeg selvfølgelig lavet på Syskolen i Rødovre.rød jakke 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mærket har jeg kantet med en tråd fra stoffet. Så det ikke kradser. rød jakke 4

Follow on Bloglovin

10 thoughts on “Lyserødt

  1. Jeg tilslutter mig koret. De ting, som du laver, er bare af håndværksmæssig meget høj kvalitet. Hvis et eller andet tv-produktionsselskab kunne tage sig sammen til at lave en dansk udgave af Sewing Bee, blev du nødt til at melde dig….😀

    • Tak skal du ha’. Nøj hvor kunne det være sjovt at være med, men da jeg underviser, er jeg vel strengt taget ikke “amatør”.

  2. Hvor fin den er! – Og smukt syet. Jeg er sikker på, du også er smuk i lyserød. Dog forstår jeg ikke, hvorfor du bruger Burda mønster? – Ikke laver mønstre selv?
    Jeg skal lige høre mht. sommerkursus på Emilielunden,- holder du fast i hele ugen (som du nævnte, for at kunne få ordnet grundforme). Eller er det “kun” workshoppen?
    Kh. Charlotte

    • Tak🙂 Ja, hvorfor Burda? Fordi det er nemt tror jeg – selvom jeg alligevel altid laver noget om. Og så fordi det er nemt for mine kursister, som ofte bliver inspireret af det jeg syr op. Men jeg ville gerne lidt mere i gang med egne mønstre, og derfor vil jeg gerne have styr på grundformene. Så jeg er stadig på hele ugen. Overvejer også at sy en corsagekjole…. du ved sådan med det hele🙂

Skriv et svar

