Endelig

Ja, endelig blev jeg færdig med den her. Jeg startede i sommerferien og et eller andet sted gik jeg helt i stå. Jeg havde ingen opskrift og raglanen fik mig på glatis. Tak til Stine for at give mig troen tilbage🙂 Garnet er Katia Bamboo, købt billigt i Uldstedet, da de flyttede i foråret.

rød 1

Overordnet er jeg tilfreds og ikke så lidt stolt – hvis jeg nu skal være helt ærlig.

Men hvis vi skal tage ærligheden et skridt videre, så lad os lige gennemgå cardiganens plusser og minusser:

rød 3

Plus: Jeg kan rigtig godt lide de røde kanter.

Minus: Jeg fik ikke lavet dem på forkanten. Jeg opdagede først efter mange forsøg på at lave en glat forkant, at jeg havde glemt at strikke de røde kanter – og at jeg havde lavet knaphullerne i den forkerte side. Min tålmodighed var sluppet op, og det blev ikke lavet om.

rød 2

Plus: Forkanten blev faktisk rigtig glat og pæn.

Minus: Hvad sker der lige forneden? Hvorfor svupper den opad?

rød 5

Plus: Raglan indtagningerne blev så fine. Prøv lige at se ryggens højre side.rød 8

Minus: Og så se lige ryggens venstre side. Hvad skete der lige her?

rød 9

rød 6Plus: Ribben ved ærmerne er god og passer mig perfekt.

Minus: Øøøh, jeg ville være smart og strikke en brun pind efter ribben inden jeg skiftede til den røde. På denne måde bliver striben ikke “bulet” af ret og vrang maskerne. Men jeg gjorde det kun på det ene ærme!!! Det opdagede jeg først da trøjen var helt færdigmonteret, så det bliver #€%&!!! ikke lavet om.

rød 2

Plus: Jeg har brugt knapper fra skuffen. De er alle sammen forskellig i udseende og materiale, men har samme farve og størrelse. De er vareprøver. Det er rigtig fint, synes jeg.

Minus: Det generer mig at der ikke er samme afstand mellem alle knapperne. Jeg fik ikke indregnet halsknappen ordentligt.

…..Men kan vi ikke bliver enige om at smide minusserne i skraldespanden….. for jeg er faktisk lidt stolt!

4 thoughts on “Endelig

  1. Den er da bare super flot og super smart! Jeg hænger også meget ved “Jeg havde ingen opskrift”. Jeg er HELT VILDT imponeret over, at du kan få så flot et resultat “af dig selv”. Så hvis det kan hjælpe til at smide minus’erne helt ud, så ville jeg ikke lægge mærke til dem….😀

Skriv et svar

