Grønt forår

Ja, det er måske ikke forår endnu, men grønt er det.

grøn 1   Let og luftig trøje strikket med udgangspunkt i Uldstedets opskrift. grøn 4

Den er strikket rundt og derefter klippet op til cardigan. Syningerne har jeg dækket med bånd fra gemmerne.grøn 3

Knapperne er hornknapper. Jeg har fået dem som prøve engang, og de er faktisk ikke nøjagtig samme nuance, men jeg synes de fungerer fint.

grøn 2Jeg er godt tilfreds med resultatet. Ja, halsen er blevet lidt lille (men jeg bærer den alligevel altid åben), strikket er ikke helt jævnt (men det er jo også meningen at den skal være luftig) og båndet passer måske ikke perfekt til (men så fik jeg brugt noget af det jeg havde).

Jooo, det er godt nok🙂

 

 

5 thoughts on “Grønt forår

  1. Hvis nu man synes striber/grøn/cardigan(s) er skønt, og hvis man nu gerne ville strikke sådan én (eller vildt mange!), men måske ikke helt har styr på det der strik for-noget, ville det så være sådan en model man kunne finde ud af….hvis man fik hjælp af, f.eks, et familiemedlem eller noget?

Skriv et svar

