Buksedragt

Jeg har lavet buksedragt til min datter efter Stof 2000’s mønster Fernanda. Stoffet er også fra Stof 2000, nemlig en mørkegrå Milano jersey. En ret tung jersey der egner sig godt til buksedragten. Desværre i 70% polyester, jeg havde foretrukket en anden blanding. ea 1

Stoffet var oprindelig indkøbt til et andet projekt, så der var ikke helt nok. Derfor blev belægninger, lommer og løbegang lavet i mørkgrå Tana Lawn fra Liberty. Det fungerer rigtig godt, synes jeg.ea 3

ea 4

Vi valgte ikke at sætte lynlås i nakken, men bare lave en slids med en knap.

ea 2

Mønstret fungerer godt, men vi tog hele 6 cm af overdelen, da den ellers ville have været al for voldsom. Modellen er egentlig for lavtaljet i forhold til min datters ønsker, men fordi hun er for kort til mønstret fungerede det udemærket.

 

5 thoughts on “Buksedragt

  1. Pingback: Mere buksedragt | ea-o

  2. Jeg skal i gang med en til en meget slank pige, tog du af overdelen i bredden eller i længden. Jeg kan se ved at måle efter en anden dragt, så er overdelen meget lang. Jeg vil lave et lille bærestykke så den bliver knap så bred ved skulderne, og så rynke vidden ind ved bærestykket.

    • Jeg tog af overdelen forneden. Den er ret lavtaljet, så mål skridtlængden, så den bliver lang nok. Dragten er rimelig rummelig, så hvis pigen er meget slank, kan du måske med fordel også tage af i bredden. Den skal dog stadig kunne rynke i livet.
      Det lyder spændende med det lille bærestykke. God arbejdslyst. 🙂

Skriv et svar

