Paris je t’aime

Jeg har tilbragt et par fantastiske dage med søde veninder i Paris.

Turen bød blandt andet på et besøg hos Hamon med deres kæmpestore sakseudvalg. Ellers var butikken faktisk lidt en skuffelse, efter at have besøgt deres hjemmeside.

stof 3

Jeg skulle også ind og se udstillingen “La mécanique des dessous”. Det var virkelig noget at rejse efter. Udstillingen undersøger, hvordan man med tøj og undertøj har forsøgt at få kroppen til at ligne tidens ideal. Her var selvfølgelig masser af korsetter og krinoliner, men fx også strømper med kunstig læg båret af Dandy’erne i London. Spændende for en nørd som mig.

stof 5

Man måtte selvfølgelig ikke tage billeder af det sarte tøj, men der var en afdeling, hvor man kunne få lov at prøve modeller. Og her har I så mig. Synes der mangler lidt fyld øverst i korsettet🙂

stof 6

Og så er der boghandleren – absolut et besøg værd.stof 7

Jeg nåede også lige et smut forbi Lil Weasel i Passage du Grand Cerf.

stof 2

stof 1

Og også ie i rue vieille du temple. stof 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Follow on Bloglovin

2 thoughts on “Paris je t’aime

    • Nej desværre!! Så det først i Politiken, da jeg kom hjem. Det ville jeg ellers virkelig gerne have oplevet. Så ærgerligt, når nu man er afsted.

Skriv et svar

