I did it!!

Som før nævnt er jeg rigtig glad for at strikke, men jeg er ikke særlig god til det. Forstået på den måde at jeg ikke strikker særlig ensartet (min strikkefasthed er ikke den samme mandag morgen som tirsdag eftermiddag), jeg strikker langsomt og jeg kan ikke helt overskue at lave opskrifter selv.

Så derfor er jeg stolt over, denne gang at have kastet mig over noget helt nyt. Jeg har nemlig for første gang kastet mig over en engelsk opskrift. Jeg fik bogen “Top-down sweaters” anbefalet af en af mine kursister, og kastede mig ud idet.

Og jeg er rigtig tilfreds med resultatet. Og så har jeg endda lært nye ting. Jeg havde aldrig prøvet at strikke en bluse oppefra og ned, jeg havde aldrig prøvet at slå op på en måde, så man får en fin bølget kant, jeg havde aldrig prøvet at lukke af med nål og garn i stedet for strikkepinde.

trøje 1At blusen så stadig har nogle skønhedsfejl, må jeg leve med. Hvordan hæfter man fx ende i bomuldsgarn, så det bliver usynligt?

trøje 3Ellers er jeg vild med at strikke oppefra, fordi man hurtigt har en fornemmelse af, om man er på rette vej.trøje 2

Jeg brugte 470 g Katia Bamboo (købt meget billigt da Uldstedet flyttede). Joo, jeg er glad.

Follow on Bloglovin

18 thoughts on “I did it!!

  1. Farven er umanerlig skøn – og jeg beundrer at du kunne strikke i bomuldsgarn. Jeg synes, at det føles så “dødt”.
    Jeg elsker at strikke oppefra – man kan fornemme hvor man er i processen – og tilrette, hvis man er på galt spor.
    Jeg har bogen hvor der strikkes nedefra og op – og så har jeg bare vendt det om. Men i dag er den nye version af bogen endelig dukket op i min postkasse. Nu skal jeg ikke vende det hele på hovedet.
    Jeg håber, at din strikkesucces har givet dig blod på tanden…

    • Ja, jeg elsker også farven. Og du har ret i at bomuld føles lidt stift at strikke i, jeg foretrækker også klart at strikke i uld. Held og lykke med den nye bog.

  2. Øh trykkene hvis på en knap, jeg strikker i øjeblikket på en kjole til barnebarnet, hvor jeg strikker oppefra og ned fra bogen : knit for your kid. Så kan man strikke længden så den passer til det enkelte barn : smart. Kan man få bogen på dansk?

    • Ja, der er mange fordele ved at strikke oppefra og ned. Jeg tror ikke bogen findes på dansk, men jeg ved det ikke helt sikkert. God fornøjelse med strikkeriet.

  3. Den kan jeg rigtig godt lide !!
    Den er flot og den klæder dig- du kan da være pavestolt !
    Ps , hvis du løser gåde om endehæftning i bomuldsgarn- sender du så ikke svaret til mig !

  4. Ha, ha, dagens sjove….men måske du liiiige skal rette fejlen i sætningen under andet nederste billede, der står strippe i stedet for strikke….sådan er det med ipads, de er lidt for hurtige nogle gange. Flot resultat ellers, jeg synes du strikker flot jævnt🙂

    • Ha ha, ja den var god! Specielt det med at “så kan man se om man er på rette vej”🙂 Det er jo lige før, man har lyst til at lade det stå, men så alligevel… Tusind tak for dit opmærksomme øje.

Skriv et svar

