En gave

Min datter har syet et etui til sin fars Kindle. Hun har sommerferie, og skulle derfor bare høre ham sige èn gang, at han egentlig godt kunne bruge et cover til sin e-bogs læser. Jeg synes, det er blevet så flot. Hun har brugt en gammel rest denim, som er blevet quiltet med noget prikket stof fra Stof og Stil. Inden quiltningen blev lagene fæstnet sammen med limspray.

På den ene side har hun maskinbroderet “far”. Det gjorde hun ved at tegne ordet på et stykke soluvlies og dernæst sy ovenpå. Hun slog transportøren på symaskinen fra, så hun kunne sy frit. Det er blevet så fint, synes jeg. Soluvliesen forsvinder når den gøres våd, så det er en rigtig god løsning til broderi.

Etuiet er kantet med et stykke mønstret grosgrain bånd. Båndet er foldet og derefter syet fast med zigzag (her hjalp jeg lidt – jeg riede det først fast for hende). Med i kanten er et lille stykke orange elastik, så der kan lukkes ordentligt.

7 thoughts on “En gave

  1. Altså, så kæmpe dygtig hun er den unge dame – super fin! Og kan forestille mig, at faderen er både glad og stolt :0) Håber du nyder ferien :0)

    Knus Karen Marie

Skriv et svar

