Yasmin Bergmann

Jeg var en tur i Århus i weekenden. Blandt andet for at se de “7 ekstravagante kreationer af Yasmin Bergmann” som Kvindemuseet har annonceret med. Jeg er let at begejstre, når det kommer til tekstiler, men hvis jeg skal være helt ærlig, var jeg faktisk lidt skuffet. Jo, “kreationerne” (også et ord som er lidt slidt) var pompøse og storladne, men bare ikke særlig spændende synes jeg. Og selvom det virker helt forkert at bruge ordet “kedelig” i forbindelse med designs i denne kategori, så er det faktisk det ord, der dækker bedst. Præsentationen var også lidt kedelig. De 7 kjoler stod i et lille værelse, og der manglede lidt af den magi, der kan følge sådanne storladne designs på vej. Jeg glæder mig til at høre mere til Yasmin Bergmann, men lige nu er jeg ikke vildt imponeret. Udstillingen kører frem til 25. marts.

Skriv et svar

