Tony Oursler

Yasmin Bergmann var ikke det eneste jeg så i Århus. Vi var også en tur på Aros for at se videokunstneren Tony Oursler. Og her var jeg anderledes begejstret. Oursler arbejder bredt med ansigter og ansigtsudtryk og jeg synes det var en meget betagende udstilling. Morsom, tankevækkende og en lille smule uhyggelig på samme tid. I stedet for flade videoskærme er hans lærreder skulpturelle, hvilket skaber nye og spændende figurer. Hans ansigter er fascinerende, og hvis jeg ikke havde haft to børn med, havde jeg nok kunnet bruge lang tid på at studere hver enkelt. Er du i nærheden af Århus er det helt sikker værd at slå et smut forbi Aros. Udstillingen kører frem til 29. juli.

Jeg har lånt billederne fra Aros’ hjemmeside.

Skriv et svar

