Når det kradser i nakken

Jeg sætter ofte et mærke i nakken på det tøj jeg syr til mig selv. Men nogen gange synes jeg, det kradser lidt. Mine mærker er fra Scannex og hjørnerne kan godt være lidt spidse og stive, synes jeg. Derfor dækker jeg ind i mellem kanterne med et stykke af stoffet, lidt broderigarn eller andet.

Først stryger jeg mærket på. Mest fordi det bare er nemmere, at det sidder fast, mens jeg arbejder med det. Her er det en nakkebelægning på en jakke.

Jeg har trevlet en kant af stoffet og brugt trådene. Men det kunne også have været flot med en kontrastfarve. Min symaskine har en bunke tilbehør, og her kan jeg endelig bruge noget af det. Nemlig en trykfod med en lille klips der holder garnet fast, så jeg rammer det præcist med zigzag’en.

På denne måde bliver kanterne på mærket dækket med garn, og der er ikke noget der kradser eller irriterer.

4 thoughts on “Når det kradser i nakken

  1. Pingback: Lyserødt | ea-o

  2. Pingback: Næsten færdig | ea-o

Skriv et svar

