Tørklæde

Min den yngste så på et tidspunkt et tørklæde, som hun synes var så fint. Nu er det jo ikke svært at overtale mig til at købe garn, så pigen fik lov at vælge farver og knapper, så det varme halstørklæde kunne blive præcis, som hun ville have det.

Det er strikket i Drops Eskimo i to farver. Jeg har slået 14 masker op på pinde 15 og strikket længden så det passede. Jeg har ikke lavet knaphuller, da knapperne går fint igennem strikken. Pigen er glad for “det bedste tørklæde hun nogensinde har haft” og jeg er glad når hun gider gå med noget hjemmelavet.

3 thoughts on “Tørklæde

  1. Jeg er totalt uvidende om strik, men helt vild med dit tørklæde. Må jeg spørge hvilken slags masker det er lavet i? altså ret, vrang, patent eller?

    • Det er strikket i rib. Dvs skiftevis 2 ret masker og to vrangmasker. Jeg har strikket lignende tørklæder der er til slag i Designkartellet på Frederiksundsvej i Brønshøj. Ellers kan de bestilles hos mig til 250 kr + porto. Men hvis du har mod på det kan du jo også selv forsøge dig – god arbejdslyst.

Skriv et svar

