Reparation af skindjakke

En sød kollega kom til mig fordi hun havde brug for hjælp.

Hendes nyindkøbte skindjakke havde fået en kæmpe flænge. Det havde vist været en af de dage, hvor der bare ikke var tid nok til en besværlig lynlås. Min kollega havde hevet til…. lynlåsen bevægede sig ikke, til gengæld kom der en kæmpe flænge i skindet. Hun havde ikke bonen mere, så hun kunne ikke gå ned i butikken og klage. Hun havde selv en ide til at hullet skulle dækkes med “blomster eller noget”. Blomster kan man jo altid sætte på, så jeg prøvede at gøre det lidt mere enkelt fra start af.

Jeg åbnede foret inde i jakken. Satte et stykke stof bag på skindet som jeg limede fast med patchworklim. Så syede jeg med en tyk tråd langs flængen. Jeg brugte en teflontrykfod til min maskine, da det ellers er svært at få skindet til at bevæge sig under trykfoden. Jeg synes det er blevet helt pænt. Og det gør kun jakken endnu mere rå at se på. Min kollega var også tilfreds, så blomsterne får lov at vente i denne omgang.

One thought on “Reparation af skindjakke

Skriv et svar

