Prøvebukser

Af nogle af de nye Liberty forsyninger skal der laves bukser. Men jeg tænkte, at jeg ville prøve at sy et prøvepar først. Jeg har brugt Onion 4026, som næsten er ved at blive en klassiker, selvom det er et af Onions nyere mønstre. Stoffet har ligget i skabet i (al) for mange år. Det er faktisk viscose, men strukturen er lidt høragtig. Jeg synes bukserne er blevet superfine. Det tunge stof falder så fint, så nu er jeg i tvivl om det fine Liberty Tana Lawn vil egne sig.

Bukserne var lidt for korte til at lægge op synes jeg, så jeg satte en belægning på forneden i stedet for en almindelig oplægning. Så kan de jo også foldes fikst op! Jeg synes nu det bliver lige en tand for “håndarbejdsagtigt”. Læg i øvrigt mærke til hvordan jeg har været meget påpasselig med at vende den fine Strawberry thief med hovedet hver sin vej. Jeg kan ikke helt bestemme mig til, om det skal laves om… jeg kommer nok alligevel aldrig til at have opslagene synlige.

5 thoughts on “Prøvebukser

  1. Jeg synes, det er meget pænt med opslåede bukser, når man har sandaler på, hvis bukserne sidder pænt til omkring benene, så jeg synes bestemt, det der fungerer…🙂

  2. Super lækker ser du ud! Det er et ret fedt mønster, en af mine design piger har også syet efter det i noget lidt tungt viskose, også super flot.

    Dejlig søndag, Knus Karen Marie

    Ps. dygtig datter du har hva`!?

  3. Det har jeg også brugt et par gange men har valgt ikke at sy lynlåsen bag i og har lavet en mindre “hængerumpe”
    Men de er flotte også i det stof.

  4. Jeg synes, at bukser er blevet utrolig flotte, med og uden belægning! Jeg er enig med dig i, at Liberty stoffet måske ikke vil være lige så godt. Udtrykket bliver ihvertfald et andet. Men bukserne er da blevet meget mere end en prøve model🙂
    Kh. Viola

Skriv et svar

