Godt værktøj er det halve arbejde

Min datter på 10 har bestilt et par sorte shorts, og jeg brugte dagen i går på at lave dem til hende. I skal nok få et par billeder. Det er dejligt, efter seriøs eksamenslæsning, igen at kunne sætte sig ved symaskinen med god samvittighed.  Frøkenen og Baronen havde for nylig et indlæg om glæden ved gode hæklenåle, og det fik mig til at tænke på, hvor stor glæden er ved gode redskaber.

Fx den helt perfekte trykfod, som gør, at man kan sy superlige biser.

Eller et presseføl så man kan presse den formskårede linning uden at gøre den “flad”.

Lidt nørdet, jeg ved det, men dejligt!!

5 thoughts on “Godt værktøj er det halve arbejde

  1. Pingback: Det kan ikke betale sig at spare på lynlåsen « ea-o

  2. Man må aldrig gå ned på udstyr! Nu er mit domæne primært strikning, men der betyder pindene jo alt! Ligesom den rigtige størrelsesmåler, de rigtige markører, diagram magnetplade osv🙂
    SÅdan et presseføl,.det da smart! Sådan et tror jeg min mor skal have i gave – så kan jeg også låne det heh..har set det online til 600 kr i DK..i USA koster de 10 dollars i deres store kæder. Skræmmende ikke?

  3. Godt værktøj er uundværligt, hvis man skal gøre det godt. Har selv en stor samling trykfødder til både symaskine og overlock, og det er en fornøjelse, når nogle af dem kommer til anvendelse.
    Dit presseføl – hvor får man fat i sådan et? Totalt smart!

    • Presseføllet er uundværligt!! Jeg har adskillige presseredskaber og jeg har købt dem alle hos Dikana i Helsinge. Men jeg ved at den lokale sybiks her i Kgs. Lyngby også har presseføl.

Skriv et svar

