Kaffe Fassett

Hvis du bor i Storkøbenhavn, så slå et smut forbi Sophienholm i Lyngby der lige for tiden viser udpluk af Kaffe Fassetts værk. Det er inspirerende, betagende og efterlader én åndeløs. Lige meget om man er fan eller ej (jeg er egentlig ikke), må man overgive sig til mandens indiskutable farvesans og kreativitet. Som ægte håndarbejdslærer stak jeg selvfølgelig næsen helt op i tekstilerne. Og til min glæde fandt jeg masser af helligdage i hans broderier, masser af patchwork der ikke passede sammen præcist i alle hjørner, og masser af quiltninger hvor symaskinen lige var hoppet et par sting. På en eller anden måde er det lidt beroligende. Det behøver ikke nødvendigvis at være perfekt for at være godt!!

5 thoughts on “Kaffe Fassett

  1. Pingback: Gobsmacked!! « ea-o

  2. Jeg når desværre ikke forbi, men en kær veninde har sendt mig smug foto fra hun var deroppe – det ser jo helt og aldeles fantastisk ud! Og dejlige observationer du der har gjort ;0)

    Dejlig onsdag til dig -kh Karen Marie

  3. ja det er en dejlig udstilling – har truffet ham for flere år siden inde på Kunstindustrimuseet – han er fantastisk🙂

  4. Glæde bør altid være vigtigere end perfektion og glæde i kilometervis kan den mand leverer. Jeg elsker historien om ham og det blå tæppe med blomsterne er fantastisk.

Skriv et svar

