New York #3

Der ligger jo alverdens gode butikker i New York og én af dem er denne her på east 62nd street: Tender Buttons

Butikken har et kæmpe udvalg af både nyere og ældre knapper. Og betjeningen er fantastisk udført af en ældre dame med hornbriller. I love it.

De rigtig dyre knapper (200 – 300 dollars stykket) hænger i rammer på væggen.

Jeg havde selvfølgelig glemt mine stofprøver i Danmark (!) så jeg blev nødt til (som i absolut nødt til) at købe blandende bolcher for alle pengene. Hvis jeg hører nogen hviske om, at jeg jo også bare kunne have kigget, synes jeg de skulle tie stille !🙂

Her kommer de blandende bolcher. Først lidt brune,

så lidt grønne med perlemor intarsia,

lidt helt mørkegrønne/sorte i horn fra 50’erne,

lidt røde sløjfer fra 30’erne,

lidt karamel fra 50’erne (min datter synes mere det ligner hundelorte og var ikke overbevist om at det var et godt køb),

og endelig lidt “sølv” fra 70’erne.

New York, New York, what a wonderful town…

Skriv et svar

