Disco queen

Som tidligere nævnt var min datter inviteret til discofest. Og kostumet var glimmer for alle pengene (det ses desværre ikke så meget på billedet.)

Jeg havde jo ikke lige et mønster til et discodragt liggende, så jeg måtte stykke det sammen. Bukserne er et gamache mønster hvor der forneden er sat halve sole på. Jeg er så nørdet, at jeg bliver helt glad, når jeg skal have fat i nogen pi-beregninger når jeg syr! Overdelen lavede jeg først i papir direkte på pigen. Så prøvede jeg at sy den op i en jersey og rettede den derefter til. Det hele blev overført til papir og klippet i det rigtige stof. Vi havde kun LIIIIGE nøjagtig hvad der skulle til af stof, så det var ret vigtigt med en prøve – der var ikke plads til fejl.

Resten af kostumet – glimmersten på kinderne, øreringe og store pink solbriller – købte vi i fest og farver.

One thought on “Disco queen

  1. Super sej disco mor du der lige var! Og kan lige forestille mig, at netop du er så nørdet at pi beregninger gør dig glad – lige det modsatte for sådan en tosse som mig ;0)

    Dejlig Påske til dig- KH Karen Marie

Skriv et svar

