En søndag i ny pyjamas

Jeg var på loftet og finde min gamle viskelædere. Det har jeg længe haft lovet pigerne. De blev hældt ud i en bunke på gulvet og der var meget iih, og åååh.  Fra min side var det mest et suk der lød. På nogle af viskelæderne stod der nemlig “Moska 1980” og de har altså mere end 30 år på bagen…. suk!!

Da viskelæderne var kigget godt igennem kom det allersjoveste: At sortere dem efter form, farve og type!!

Pigerne skiftedes til at vælge og det kom der to fine bunker ud af.

For mig var det også ren nostalgi. Fx synes jeg kassettebåndoptageren og kassettebåndet er ret skønne.

Og nu er det her jo en håndarbejdsblog og ikke en viskelæderblog, så derfor skylder jeg også lige at sige, at stoffet til pigernes pyjamasser er fra Stof og Stil. De har hver fået natbukser med snøre og undertrøjer kantet med stoffet selv. Det var hurtigt at sy og jerseyen artede sig fint. Den kan ellers godt være lidt besværlig synes jeg.

Skriv et svar

