Sengetøj

Jeg har syet sengetøj til mine døtre (dejligt gammeldags ord – døtre). Stoffet købte jeg for 8 (otte!) år siden i Ikea. Så det var nok også på tide at der blev syet noget af det. Det blev indkøbt til et “Nu-skal-jeg-sælge-børnetøj-på-alle-Danmarks-markeder” projekt og mine ambitioner var store så jeg havde en del meter liggende. Stoffet har ens print, men i to forskellige farver. Jeg havde (og har stadig) vildt meget af det pink, men af det blå var der kun nok til ét sæt sengetøj. Mine piger kunne ikke bliver enige om hvem der skulle have det blå sæt og hvem der skulle have det pink, så derfor syede jeg to sæt, der begge var halvt blå og halvt pink. Det er blevet super fint synes jeg.

6 thoughts on “Sengetøj

  1. Hvor hyggeligt vi har det lyseblå med blå/røde prikker på “bagside” – Ikea syede for mig ;0), i vores sommerhus og da jeg købte det som noget af det første til huset, var det bare såååå top trendy med chappy chik og hele den mølle. Vi sover nu stadig dejligt i de fine blomster, og har jo netop haft huset i snart 8 år :0)

    KH Karen Marie

  2. Jeg har flere gang ærgret mig over ikke at hamstret lidt af netop det stof i tidernes morgen. Jeg var til den nemme løsning og købte sengetøjet færdigt, men jeg kan stadig rigtig godt li’ det stof.

  3. Det er skønt, når man får ryddet lidt ud i lageret. For det første er det herligt, når man så får brugt det til noget fint OG har været tålmodig og forudseende🙂 og for det andet giver det jo plads til noget nyt.
    Og det er et dejligt stof. Pigerne må være blevet glade.

  4. Jeg kender alt for godt det med at købe noget stof og mange år efter ligger det der endnu. Men når noget er smukt så bliver man aldrig træt af at kigge på det.
    Meget smukt.

    • Jeg vidste slet ikke at IKEA også solgte det som færdigsyede sæt. Men ja, jeg er også vild med printet. Det var nok også derfor der røg så mange meter i indkøbskurven. Har masser af pink endnu.

Skriv et svar

