Julehjerte

De sidste par gange, jeg underviser i håndarbejde, inden jul er friere end de plejer at være. Jeg er stor modstander af, at håndarbejdsundervisningen bliver “fritidsklub” hvor det hele handler om at “få noget med hjem”. Jeg vil til hverdag gerne have fokus på faget og på den kreative proces som jeg synes er så vigtig for børnene. Når det så er sagt, bliver der løsnet op de sidste par gange før jul. Her har vi nemlig lavet julestue med masser af små hurtige projekter så man i dén grad kan få noget med hjem til jul. Dette hjerte er en af projekterne. Syet på vandopløseligt plast og dekoreret med et par perler. Så er dén ikke længere…

3 thoughts on “Julehjerte

  1. Jeg er helt enig med dig. Uden at have håndarbejde på linje eller på anden måde end bare at have syet og baslet hele mit liv, har jeg fået håndarbejde – efter eget ønske – i år. Og man slås en del med den der, som du nævner, bare at få produceret og med hjem. SFO-fritidsklub-udgaven. Det kræver måske nok også den rette opgave. Jeg viste mine elever i 6. dine “sjove dyr” på billeder, og det har inspireret dem i dén grad. Nu er de første i gang med opgaven, som de selv har designet, og der er jo flere forskellige teknikker i det. Det var godt at opleve. At det kan lade sig gøre, og de synes, at design og brug af deres egen kreativitet i udformningen af opgaven er sjov og givende.
    God weekend!
    Mange hilsener
    Katrine

    • Hej du. Hvor er jeg glad for at du så tit kigger forbi🙂
      Jeg skal også lave “dyr” med min 5. klasse til foråret en gang. Det skal jeg nok vise her på bloggen.

Skriv et svar

