Kikkasse

Om onsdagen går jeg til “hobby” med min datter på 10. Vi har malet, lavet decoupage og andre ting. I går var det tid til at vi skulle lave en kikkasse. Jeg var egentlig lidt lunken på ideen inden vi skulle i gang, men som altid griber det kreative én, når man først kommer i gang. Vi var kommet af sted med kun en skotøjæske og lavede derfor en fælles kikkasse og det var så HYGGELIGT!! Min datter besluttede at vi skulle lave en rigtig pigestue. Dvs masser af lyserødt (som hun ellers ikke er vild med).

Underviseren tog billeder af os undervejs, som vi klippede ud og satte på modellervoksfødder. Det er en rigtig fin ide, fordi det gør universet man har bygget op mere eventyrligt, at man pludselig ser sig selv i det. Herunder er det min datter, der har fået en hamaperle i hånden som tekop.

Jeg fik også en tekop i hånden, mens jeg prøver at se “piget” ud.

Der blev plads til en neonpink hylde i stuen, med nipseting og Anders And blade.

Standerlampen blev også meget piget med blomsterlampeskærm.

Og fjernsynet hvor der vises Anders And film.

På den modsatte væg hænger et billede af Messi med et kryds over (og limpistolrester). Der måtte nemlig ikke være noget med fodbold, mente pigen. At hun selv går lykkelig til fodbold hver torsdag, det er en anden historie.

De bløde lænestole med puder blev lavet af rengøringssvampe.

Udenfor i haven er der blomster.

Og på taget selvfølgelig en glimmerlilla antenne.

Det var superhyggeligt at få lov at lege dukkehus for en aften. Men drengeforældrene må ikke lade sig skræmme af vores lyserøde drøm.  Der var to drenge med som fik lavet et fantastisk fodboldstadion, hvor billederne af dem selv kunne løbe rundt og spille bold. Der var selvfølgelig også mål lavet af ståltråd og tyl. Der blev også lavet skove, eventyrlige landskaber og vandmiljøer. Kom bare i gang med skotøjæsken… måske et lille nissebo?

7 thoughts on “Kikkasse

  1. Hold da op hvor er det skønt og hvor må det have været hyggeligt at lave det sammen. Ideen med at det er jer selv der befolker kikkassen er super, den vil jeg huske til næste gang mine piger laver kikkasser.

  2. Hvor er det sjovt fundet på! Og miniaturefigurerne af jer selv er jo lige prikken over i’et. Må ha’ været sjovt at lave. Og i det hele taget en skæg idé at gå til hobby sammen. Det vil jeg også, når min dreng bliver stor nok (hvis han gider…)

    • Det var virkelig hyggeligt at lave den. Og jeg synes det er helt rigtig at de små figurer af os selv gør det hele lidt sjovere🙂

  3. Faaaantastisk! jeg kan lige leve mig ind i det dejlige mini univers i har lavet – og skønt at kunne lave det sammen. Det er det fedeste at finde sjove og anderledes ting der kan få det hele til at se “rigtigt” ud.

    KH karen Marie

    • Tak for det, det var også virkelig hyggeligt at lave den. Og nu står den hjemme i stuen hvor min datter på 6 ofte er henne liiige og rykke lidt på tingene.🙂

Skriv et svar

