En sky af ord

Jeg blev for snart lang tid siden gjort opmærksom på det fine lille program Wordle hos mommer. Ja, og så glemte jeg det vist lidt igen. Men faktisk er det helt fantastisk. Programmet kan simpelthen lave en “sky” over de ord der er mest brugt i en tekst eller i dette tilfælde min blog.  Og er det ikke flot? At det der så springer mest i øjnene er ordene “kan så lidt”, må jeg vist lige tygge på….

Dette var bare programmets første udkast. Senere kom der:

Eller:

Er det ikke fantastisk?? Jeg har bare printet i sort hvid, men man kan også lave det i farver. Ideerne maser sig på: F.eks. teksten fra en salme der kan printes og bruges til kræmmerhuse, eller barnets første stil som en forside på et eller andet, eller et juleeventyr som der kan flettes julehjerter af, eller teksten fra nogle mails brugt som fødselsdagskort…. Der er masser af muligheder.

2 thoughts on “En sky af ord

  1. He, den var sjauw den wordle! Men på min blog virkede det vist kun med de indlæg, der ligger på den første side, for det ord, der var mest fremhævet var FUNCH (fra min give away) og jeg ved, at jeg aldrig har skrevet om dem før.
    Laaang smøre for at komme frem til: Det samme må på en eller anden måde gøre sig gældende for wp, for du KAN SÅ MEGET!!

    KH
    Lis

Skriv et svar

