Man er vel lærerinde

Ja, jeg er så. Og derfor passer denne lærerindenederdel, i den skønneste uld, så fint til mit arbejde. Prøv at glemme at den er lidt krøllet på billederne. De er taget efter en halv times biltur….

Jeg har syet den efter model 120 i Burda nr. 11/2009  Den var OK nem at sy, og resterne af den skønne uld har jeg brugt til de sjove syr, jeg viste i går.

Der er dobbelt wienerlæg foran. Og lommerne er påsatte. Foroven danner det øverste af lommerne en bæltestrop.

Jeg var desværre i underskud med foer og jeg har derfor (meget delikat og lærerindeagtigt) sat en bred blonde på foeret for at forlænge det.

Blonden har jeg syet på bare ved at zigzagge den fast og så klippe det overskydende foer væk fra vrangen. Her efterfølgende kan jeg se at jeg nok burde have lavet en lidt finere afslutning.

For øvrigt et tip til når man skal klippe i nærheden af blonde:

Dette er normalt min yndlingsfølgesvend.

En lille spids saks til små trådender m.m. Men den duer ikke til blonder da de spidser ender for nemt får fat i blonden. Derfor er det meget nemmere at bruge en saks med runde ender som denne her:

One thought on “Man er vel lærerinde

Skriv et svar

