Gode ideer?

Jeg har været ved at rydde op i håndarbejdslokalet på den skole jeg arbejder på. Jeg har blandt andet været igennem vores garnskuffer. Og efter at have sorteret alt garnet ender jeg med denne her bunke.

Alt sammen garn som er umuligt at trevle op, eller garnnøgler der er klippet i, eller garnnøgler der har ligget lidt for tæt på noget sæbevand. Jeg er sikker på at andre håndarbejdslærere godt ved hvad jeg taler om. Men det er faktisk en kæmpe stor bunke og skal jeg bare smide den ud??? Eller sidder der nogen med en rigtig god ide?

4 thoughts on “Gode ideer?

  1. Hvad med evt. at klippe det i endnu flere styker og lægge det spredt imellem to stykker solvy (vandopløseligt materiale) og sy frit over til det hele er syet fast. Efter solvyen er opløst, kan stykkerne bruges som elementer i tasker, punge m.v. Læs evt. mere om teknikken i “Tasker i sting og stof ” af Bettina Andersen.

  2. for børn: små figurer – formes ved at snøre hoved – arme – ben med et andet stykke garn

    ellers fyld i en pude…

  3. Fisk! Jeg har desværre ikke en eneste god idé. Tænkte først, at man kunne bruge det som fyld i små hæklede figurer, men det bliver nok for klumpet? Ja, det var altså det bedste jeg lige kunne komme op med:)

    KRAM
    Lis

Skriv et svar

