Kælderfund #2

Der er kommet flere ting op fra min mors kælder. Kjolen her er min mors. Hun fik den som ung pige i midten af 50’erne. Den var dyr, har hun fortalt. Blandt andet fordi stoffet var fra Dior. Men hun skulle hjemmefra og måske mente hendes forældre derfor at det var passende med noget “fint” tøj. Hun havde gule ballerinasko på til. Hun var vist rimelig “chic”, for nu at bruge et 50’er ord. Jeg passer den desværre ikke perfekt. Jeg fylder ikke overdelen ud helt som den skal🙂 Jeg kunne jo sy den om, men den kan også gemmes præcis som den er. For måske er det alligevel en ungpigekjole fra 50’erne og ikke en kjole til en dame på 40?

… ser lige at det måske havde klædt den med et strygejern inden fotografering… det må I tage med…

2 thoughts on “Kælderfund #2

  1. Ih, Anne Dorte! Den er da SÅ smuk og klæder dig så fint! Jeg er helt vild med kraven. Og at den har en historie.
    Det lyder ret fantastisk med de gule ballerinaer til.

    Jeg synes nu sagtens du kan stikke afsted i den;)

    Kh, Lis

    • Hvor er skønt at du kommenterer kraven. Kraven var nemlig en af grundene til at min mor faldt for kjolen. Jeg bliver smigret af dine søde kommentarer så måske tager jeg den på en dag. Jeg har faktisk også et par gule ballerinaer🙂

Skriv et svar

