Musemåtte

Min datter kom på et tidspunkt hjem med denne her fra billedkunst.

Det er en mandela tegning der er lamineret. Oprindeligt sad der nogle bløde dobbeltklæbende puder fast på bagsiden, men vi fandt ud af at det virkede bedre med mosgummi. Hun lavede siden andre versioner til julegaver i familien. Jeg har siden tænkt på at det kunne egne sig som et begynderprojekt i håndarbejdsundervisningen. Jeg har derfor lavet denne her:

Jeg har som med min elastikmappe taget udgangspunkt i et kort fra Tiger. Alle delene er klippet ud i stof og Vlisofix og derefter strøget oven på hinanden. Det hele er lamineret og sat fast på mosgummi med dobbeltklæbende tape. Jeg synes det virker fint. Jeg har lamineret med skolens nye kold-lamineringsmaskine og det virker ikke helt. Det bliver simpelthen for bulet. En anden gang vil jeg gøre det med den gode gamle, det giver et bedre resultat. Men ellers tror jeg bare det er at komme derudaf…. Kunne det ikke også være flot med for eksempel patchwork?

Skriv et svar

