(næsten) nye gummistøvler

Karen Marie har sat mine tanker i gang om customizing. Og nu vil tankerne slet ikke holde op igen. Første forsøg skulle være på de her gamle sort/hvid mønstrede gummistøvler som godt kunne trænge til en opfriskning. Jeg startede med at fjerne den øverste kant.

For at kunne sy i støvlerne på symaskinen måtte jeg bruge en plastik trykfod. Jeg måtte også rykke maskinen ud over kanten på skrivebordet, da jeg ellers ikke kunne dreje støvlen rundt efterhånden som jeg skulle sy.

Jeg syede med en almindelig 80 nål og det fungerede udmærket. Jeg syede en kant af stof fra Stof og Stil øverst, så bare en zig-zaz stikning og nederst en stykke prikket bånd. Syteknisk er de ikke noget at råbe hurra for. Jeg måtte løfte venstre ben højt i et forsøg på at løfte støvlen samtidig med at jeg prøvede at få den jævnt igennem maskinen. Det har været et smukt syn. Men trods sytekniske mangler synes jeg alligevel at resultatet er blevet fint. Jeg synes støvlerne er blevet rimelig “Grønlykke-agtige” og nu kan de vist godt bruges en sæson endnu.

6 thoughts on “(næsten) nye gummistøvler

  1. Pingback: Gummistøvler « ea-o

  2. Hvor er de blevet super seje! og fedt at du har vist trinene. Jeg er jo stadig i gang med min customize sag til Boligliv, nu får jeg helt lyst til at dekorere gummistøvler alligevel, tænkte ellers at det ville være for bøvlet, men kan jo se, at det kan lade sig gøre – tak for super inspiration :0)

    KH Karen Marie

Skriv et svar

