Prikker

Jeg har efterhånden syet en del af disse trøjer i forskellige udgaver. Her har pigen selv valgt stoffet som hun forelskede sig fuldstændigt i. Jeg har aldrig brudt mig om sort til børnetøj men prikkerne er en formildende omstændighed og så elsker jeg i den grad når ungerne bliver begejstrede for noget stof. Så derfor købte jeg en dag stoffet som en overraskelse og glæden hos pigen var da også stor.

Jeg regnede med at den ville jeg da lige få smækket sammen på en halv time eller deromkring! Men, men, men… sådan skulle det overhovedet ikke gå. Kanterne drillede mig helt vildt. Jeg lavede utallige syprøver som alle sammen så forfærdelige ud. Til sidst endte det med at jeg syede kanterne på ret mod ret og så syede dem til i hånden på vrangsiden. 

Mønstret er fra Meedoms Børnetøj og det virker hver gang. Jeg laver dog altid hætten lidt større så den går mere ind over hinanden ved midt for. Jeg synes det bliver pænere på denne måde. Hætten har fået en lille farvet “tut”. Bare så det ikke er helt sort/hvidt.

2 thoughts on “Prikker

  1. Sjovt nok så har jeg heller aldrig syntes at sort og børnetøj hører sammen. Men som du gså skriver,så er det bedste når børnene kan lide det man laver, så må man holde sine meninger for sig selv en gang imellem. Fiks detalje med den stribede tut i hætten.
    Og så synes jeg det er rigtig smart med de stribede kanter på det prikkede stof.
    Hilsen Birte

Skriv et svar

