Ungarsk æske

Som ung tog jeg, som mange andre, gennem Europa på Interrail. I Budapest faldt jeg for denne smukke håndbroderede æske.

Jeg syntes den var så fin at jeg købte én både til min mor og bedstemor og på en eller anden måde fik jeg dem fragtet hjem i rygsækken. Forleden kom begge æsker så “hjem” igen efter min mor havde været i gang med lidt oprydning. Jeg synes stadig æsken er lige fin og inden i var der en anden skat. Den ene æske var nemlig fyldt med knapper fra min barndom. Specielt dem med “guld” og “diamanter” husker jeg tydeligt. De blev sorteret igen, igen og igen…

2 thoughts on “Ungarsk æske

  1. Hvor hyggeligt at du har lyst til at komme på kursus hos mig :0) Og så fine de knapper er, jeg havde på et tidspunkt for nogle år siden en total knappemani, der fik jeg en masse knapper af nogle af de ældre damer der hvor jeg bor – helt fantastiske skatte de damer går og gemmer på :0)

Skriv et svar

