Hjælp, hvordan laver man Tintinhår?

Egentlig var er det nok det sidste jeg burde tænke på, her aftenen før min eksamen, men ens tanker går jo ikke at styre. Og Fastelavn nærmer sig jo. Den lille vil være kinaprinsesse og det har jeg OK styr på. Den store vil være Tintin. Sidste år ville hun være kanelsnegl og jeg troede egentlig at Tintin ville være meget nemmere, men det er det overhovedet ikke. Tøjet er jo egentlig nemt nok. Hvid skjorte, blå pullover og brune plusfours. Det er til at finde ud af. Terry er lidt sværere, men mon ikke der skulle findes en hundebamse et sted i samlingen, ellers kan den vel også sys, hvis jeg ellers kan finde et mønster. Men hvad i alverden gør vi med håret? Pigen har lyst hår næsten til taljen og det kommer aldrig til at ligne Tintin hår. Så hvad er løsningen??? Kan man hækle en paryk? Skal man lave noget hår i papmaché eller måske noget med en gammel nylonstrømpe?? Kom endelig med nogle gode råd…. jeg har brug for det!

2 thoughts on “Hjælp, hvordan laver man Tintinhår?

  1. Anne har nok ret, men ellers synes jeg du skulle prøve det med strømpen, det kunne da blive fantastisk. Håber vi får det færdige kostume at se og at det må være med i samlingen over på Faldera.

    Iøvrigt kæmpe stort TILLYKKE med det flotte 12 tal.

  2. Jeg vil umiddelbart tro, at du kan lave sådan en fremadrettet dims i pigens eget hår. Kunne du lave en form for knold med det øverste af håret oven på hovedet og så lave totten fremad? Det vil nok koste en del voks og nogle hårnåle, men det burde da være muligt. Prøv at google vintage hairstyle.

Skriv et svar

