Et par anbefalinger

Internettet er en tidsrøver, ingen tvivl om det. Men omvendt er det altså også i nogle tilfælde en fantastisk stor hjælp. Feks nu, midt i min eksamenslæsning hvor man man kan benytte sig af Gyldendals Røde online ordbøger, eller fransk Wikipedia hvor man kan få svar på det mest utrolige (ja, jeg ved godt at med Wikipedia skal man liige passe lidt på).

Men når man nu sidder ved skærmen og arbejder (især hvis det man arbejder med er meget kedeligt) så er fristelsen også stor for lige at kigge forbi et par af de steder der plejer at være gode at besøge. Nogle af mine favoritter er:

Nordhjem. Her er der altid masser af lækre (jeg har overhovedet ikke brug for det) ting og sager. Lige nu er der udsalg, og meget af det koster tæt ved ingen penge… farligt.

Orla Kiely. Her koster det til gengæld penge i massevis, men det er så flot, og så lækkert, og så anderledes og bare til at dø for. Alene logoet med de farvede blade er jo fantastisk. Deres butik i London var jeg ved at sætte mig ned og græde i fordi jeg ikke havde lyst til at gå igen. Kan man være forelsket i en butik? Og hvis man kan, hvad siger det så om graden af ens overfladiskhed?

Malika & Rosa. Det er vel tæt på at være nettets bedste stofbutik. Dejlige bomuldsvarer og skønne bånd.

Box de lux. Uha, de har fint papir.

Spoonflower. Fantastisk sted hvor man kan få printet sit eget stof eller købe andre folks smukke prints.

Og sådan kan eksamenslæsning jo godt gå hen og blive en dyr fornøjelse. Heldigvis er det gratis at læse andre blogs, så dét gør jeg også i stor stil.

Skriv et svar

