Svensk “nalle”

For halvandet år siden var vi i Sverige til Påske. Her besøgte vi blandt andet Karlshamn og kom forbi en skøn butik: Finger färda. Hjemmesiden er desværre lidt kedelig synes jeg. Men i butikken var jeg helt solgt. Der var de skønneste broderier og alt var så fint lavet. De havde nogle super søde bamser som mine piger faldt også i svime over og som altid når det gælder håndarbejde var jeg nem at overtale… og sådan nogle bamser var jo hurtige at få færdige! Jo tak, dét er de! Hvis ellers man begynder på dem. Nu har de ligget i posen i halvandet år, men nu skal det være. Pigerne skal for første gang have julestrømper i år så bamserne kommer ned i strømperne én af juledagene. Bamserne laves i skøn fed uldfilt og der skal være broderier på. De er baseret på et mønster fra det svenske familie journalen fra 1920’erne. Glæder mig helt til de er færdige.

Skriv et svar

