Knapper

På min dejlige ferie til Californien med familien kom vi lige forbi (i hvert fald kun en meget lille omvej) et Quilter’s show. Dét måtte jeg jo se. Tre store haller med fantastiske amerikanske “quilts”. Nogle helt fantastiske og andre helt afskyelige. Feks har jeg svært ved at se ideen i orange halloween quilts!. Man måtte desværre ikke tage billeder. Der var også nogle få stande med alverdens man har brug for til systuen. Der i blandt butikken “missing a few buttons” der desværre ikke har nogen hjemmeside. Til gengæld havde de knapper… i massevis… i kassevis … og i spandevis. Hér fik jeg heldigvis lov til at tage et par billeder.

 

Der var de sjældne knapper. Typisk kun en enkelt eller to af hver. Antikke, håndmalede, emaljeknapper. Fint præsenteret.knapper 3

Der var de fantastiske knapper, man aldrig havde set før.

knapper 4

Der var de smukke knapper. Feks glasknapper fra Kina.

knapper 2

 

Og så var der alle de andre knapper.

knapper 1

Jeg fortalte ejeren at hun da måtte have verdens bedste job. Mens jeg stod der kom der ældre damer med knapper hjemmefra. En enkelt dame (hun var omkring de 70) havde fire glasknapper som hun havde arvet efter sin oldemor. Jeg var helt væk! Og ja, jeg købte lidt knapper…. fortsættelse følger…

 

 

…. og familien. Heldigvis var det et hesteshow lige ved siden af. Dér kunne de bruge lidt tid mens jeg så på knapper!

3 thoughts on “Knapper

  1. Knappeorgiet: wow.
    Men hvad gør man, når man bor på Falster, har strikket en sød trøje til barnebarnet på 2, men mangler knapper, der passer til?
    Kan du give mig en god adresse enten i Kbh., men allerhelst en on-line-adresse?
    For øvrigt dejligt med en hjemmeside som din, hvor jeg får en masse inspiration. Tak for det.

    • Hej Dorte
      Tak for dit indlæg og velkommen til bloggen.

      Jeg har aldrig selv købt knapper på nettet men måske er der noget at finde på disse adresser:
      http://www.fjoelner.dk
      http://www.malika-rosa.dk
      Både stof 2000 of STOF OG STIL er også på nettet og kan sikkert byde på knapper.

      Hvis du kommer en tur til København vil jeg anbefale City Sycenter i Rosengården eller Handler i Vingårdsstræde. De har i hvert fald store udvalg.

      Jeg synes selv der er vanskeligt at finde de helt rigtige knapper og har ofte ting til at ligge længe før de rigtige knapper dukker op. Men med en str. 2 år er det jo bare om at få sat knapper i 🙂

  2. HOLD da helt op! Det er da helt vildt – det må have været sjovt at kigge igennem. 🙂 Og jeg kan sagtens følge dig – det der med alle mulige ting, bl.a. quiltede tæpper, i Halloween-farver – det er altså heller ikke helt min kop the. Hvis du har navnet på showet, så er der garanteret en bunke blogs, der har skrevet om det – hvis ikke showet ligefrem har sin egen hjemmeside? 🙂

Skriv et svar

