Årh ja, så så man lige hende… hurtigstrikkeren!

Jeg har strikket i hvad der føles som altid, men det er nok siden jeg var en 9-10 år gammel. Jeg har strikket store ting og små ting, lette og svære, men af en eller anden grund er jeg aldrig blevet rigtig god til det. Det bliver aldrig HELT som jeg havde tænkt mig og selv om jeg laver strikkeprøver bliver størrelsen alligevel altid lidt forkert. Det er en gang lykkedes mig at strikke en sweater til den lille, hvor det ene ærme var 4 cm længere end det andet (og vi taler altså str. 2 år!) og dét selvom antallet af pinde faktisk var mindre. Det var simpelthen min strikkefasthed der stille og roligt var vokset. Men nu synes jeg at det er gået så godt med de sidste projekter, at jeg har mod på strikningen igen. Jeg var i Uldstedet i torsdags og købte ind til Helga Isagers Daffodil som jeg synes er så fin.

garnindkøb

Og se så lige her hvor langt jeg er kommet:

strikket

Ryggen er så godt som færdig! Og ja, jeg ved godt at der findes nogen derude der kan strikke sådan en lille sag på en eftermiddag… men det kan jeg ikke, så lad mig nu juble!

Og så lige et debatindlæg om garnindkøb: Mulighederne på nettet er mange, men jeg kan godt lide at se og røre ved garnet. Men jeg synes snart det er svært at finde en ordentlig garnbutik. Og jeg vil egentlig også gerne støtte detailhandlen. Men hvis betjeningen er middelmådig kan jeg vel ligeså godt købe på nettet. Hvor er det bedste sted at handle garn i Storkøbenhavn?

One thought on “Årh ja, så så man lige hende… hurtigstrikkeren!

  1. Pingback: Alle de hæklede blomster « ea-o

Skriv et svar

