Så skal der sys

Jeg er tilknyttet en syskole i nærheden af hvor jeg bor. Jeg afholder selv lidt kurser og jeg hjælper lidt til. Hvert år syr lederen af skolen en ny “kollektion” op som inspiration til kursisterne. Jeg hjælper som regel. Her ligger der lidt klart til prøvning af papirmønstrene. Det er faktisk et godt tip: Sæt mønstrene sammen med lidt tape og prøv det. Ved denne simple prøvning kan der faktisk tilrettes en hel del. mønsterpapir

Her er det en sommerkjole der skal klippes. Menu’en denne  gang lyder på: En jakke, en frakke, to kjoler, en buksedragt og en bluse. Jeg har hele næste uge til at sy, men det er nok alligevel lidt lovlig optimistisk at tro jeg bliver færdig på en uge…

kjole med saks

One thought on “Så skal der sys

  1. Nu ved jeg godt, at dette er et gammelt indlæg, men: Man kan også tegne sømmerum ind på mønsteret, så kan man nåle det sammen – evt. sætte lidt tape på inden for sylinjen, så holder det bedre til det.

Skriv et svar

