Liberty tørklæde

Jeg har siden jeg var en stor pige (og det er altså i hvert fald 25 år siden) været så glad for Liberty stofferne. Jeg har derfor altid været en glad indkøber og der ligger mange farver og dessiner på hylderne herhjemme. Her af én af dem kommet frem i lyset. Tørklædet er bare en stor retvinklet trekant. Grundlinjen er taget på skrå af stoffet og måler 115 cm. Det er kun de to skrå sider på trekanten der er kantet med klunkerne og der skal altså bruges cirka 2,5 meter klunkebånd. Dette her var noget fra skuffen – som ind i mellem virker utømmelig. Jeg har først kantet de skrå sider med et smalt dobbelt ombuk og derefter syet klunkerne på, men det kan vel lige så let gøres i én arbejdsgang. Til sidst har jeg lavet et smalt dobbelt ombuk på trekantens grundlinje for på denne måde på at skjule enderne af tørklædet. Det er da blevet rigtig fint ikk’? Næste skridt må vel være at sætte flere dessiner sammen, men jeg kan nu også rigtig godt lide at det er så “rent”.

liberty tørklæde

4 thoughts on “Liberty tørklæde

    • Det er jo blandt andet det blogs er til for ikk’? Så man kan blive inspireret. Tørklædet er i hvert fald hurtigt lavet, så god fornøjelse.

  1. Det er rigtig flot – og jeg er også meget tiltalt af de enkle ting – de får stofferne til at komme meget til deres ret, synes jeg. Jeg er vild med Liberty – men desværre lidt for nærig…😉

Skriv et svar

