Oplægning

Min svigerinde har købt en lækker Henriette Steffensen kjole som desværre er lidt for lang. Jeg har lovet at lægge den op for hende. Kjolen er skåret på skrå hvad der altid gør det lidt besværligt. Hvis nu det bare var en kjole jeg selv havde syet og det skulle gå lidt hurtigt, kunne jeg finde på at give den en tur i overlock’eren. En fin rosensøm er altid god. Hvis der skulle gøres lidt mere ud af det kunne man overlocke kanten og derefter lægge den op. Denne kjole havde en dobbelt oplægning (først 1 cm og derefter 2 cm) og derfor skulle den nye oplægning selvfølgelig være mage til. For at gøre det lidt nemmere for mig selv syr jeg en stikning med store sting i den første oplægning – altså 1 cm fra kanten. Resten ordner jeg med nåle. Men den ene stikning med store sting gør at stoffet trækker sig lige tilpas sammen så kjolen er mulig at lægge op uden at der er noget der trækker skævt. Denne ri-stikning fjerner jeg så bare til sidst.

oplægning

One thought on “Oplægning

Skriv et svar

