Sommerfugle

Der er massevis af sommerfugle på denne sommerkjole til den lille. Den er syet efter verdens nemmeste kjole mønster, nemlig 20022 fra Onion. Jeg har efterhånden brugt dette mønster rigtig mange gange – både som bluse og kjole, med korte eller lange ærmer –  og det har virket hver gang. Og så er modellen superhurtig at sy. Jeg var tæt på at løbe tør for stof så derfor flyver sommerfuglene på flæsen på tværs. Jeg blev hurtigt enig med mig selv om at det var helt okay. I halsen er der en rest ternet silkebånd. Jeg lægger altid elastik ind i selv halsen og syr bare et eventuelt bånd på enderne. På denne måde får man både en elastisk halsudskæring samtidig med en dekorativ sløjfe. Stoffet er købt hos Speich sidste år. Det er bomuld med (en lille bitte smule) glimmer i.

sommerfuglekjole

påtværshals

Skriv et svar

