Masser af sytråd…

… men ikke så meget som der har været. For cirka 5 år siden flyttede vi fra en stor lejlighed til et lille hus, og i den forbindelse skal alt jo pakkes ned. Da jeg kom til skufferne med sytråd blev jeg lidt forbavset (måske også lidt selv-forarget) over hvor meget der egentlig var. Og forbavsende meget i næsten ens farver (ynglingsfarverne er grøn og blå). Jeg købte næsten per automatik sytråd når jeg købte stof. Jeg besluttede derfor at jeg ikke ville købe sytråd mere, men bruge hvad der var. Og i de seneste fem år har jeg faktisk ikke købt sytråd pånær nogle meget få undtagelser, hvor der har været tale om helt specielle projekter eller farver. Det er måske 4-5 gange på 5 år. Dét er da meget godt gået synes jeg selv! Nu er der kun tre små skuffer tilbage i dejlig uorden. Og selvom jeg normalt er rigtig glad for alt der ligger i orden (ordnet og sorteret!) kan jeg godt lide disse små skuffer med deres farveorgie.

brun

blå

rød

4 thoughts on “Masser af sytråd…

  1. Jeps, det er dejligt med kontraster. Feks kan det give en fin effekt at sy med to forskelige farver når man syr med tvillingetråd. Lyder lækkert med stativet – det var jeg også faldet for.

    • Du er ikke den eneste som har masser af sytråd. Jeg syede i sin tid i Magasins du Nord modelsystue, som desværre ikke eksisterer mere. Her stod jeg fire år i lære som modelsyerske, og derfor har jeg gemt silketråde fra den gang. Det er små minder for mig, som jeg kun syr med i speciellet tøj. Jeg har lige brugt den hvide, til mit barnebarns konfirmationskjole.

      • Magasin du Nords modelsystue… det lyder som en speciel tid. Det kunne jeg godt tænke mig at have prøvet.

  2. Jeg synes stadig det er luksus at vide, jeg har masser af sytråd. For 5-6 år siden faldt jeg over et sytrådsstativ i en butik med ophørsudsalg og købte det hele – indhold og reol.
    Siden har jeg ikke købt sytråd. Bortset lige fra de der helt specifikke projekter, du også omtaler.

    Der er stadig masser af tråd, men efterhånden ikke altid i de farver der passer bedst. Det har efterhånden betydet at sytråd og stof ikke altid behøver at passe – kontraster kan være gode🙂

    Tanken om igen at skulle til at huske at købe sytråd, er vist stadig temmelig fjern🙂

Skriv et svar

