Konfirmationskjole

Lørdag var der konfirmation og det længe ventede øjeblik hvor kjolen skulle tages i brug kom endelig. Den har godt nok voldt mig lidt kvaler den kjole. Den ser så enkel ud, men jeg måtte slås lidt med den. Specielt draperingerne (der er også draperinger bagpå) var vanskelige fordi man jo ikke kan lave dem “fladt”. Man har brug for modellen for at de kommer til at sidde ordentlig. Heldigvis var modellen sød og tålmodig og stillede op til mange prøvninger. Da først stout modellen var færdig var den faktisk meget enkel at sy. Hun virkede så glad og tilfreds med den og det gjorde mig så glad. Hendes mor og jeg har kendt hinanden i mange år, og når hun og datteren viser mig den tillid at jeg skal sy noget der er så vigtigt, så er det også utrolig vigtig for mig at det bliver godt. Stoffet er lækker silkesatin i brækket hvid. Og pigen….? Hun er jo smuk!

caroline

One thought on “Konfirmationskjole

  1. Hold da op, hvor kan du være stolt – og så gør det jo ikke noget, at have sådan et pænt stativ at hænge kjolen på. Den og hun har da med garanti fået opmærksomhed på den store dag!🙂

Skriv et svar

