Stor pige

Her er hun så: Den lille, som snart ikke er så lille mere. “Fire et halvt” siger hun klart og bestemt når man spørger om alderen. Og det dér halve år, det er jo så vigtigt. Hun elsker sit tørklæde og føler sig meget “stor-pige-agtigt” når hun har det på. De må jo ikke have den slags på i børnehaven, så det bliver mest herhjemme det kan bruges. Trøjen i velour er for øvrigt også hjemmegjort lige inden jeg startede bloggen her. Der blev lavet både trøjer, bukser og nederdele til den store og den lille (jeg havde fundet noget billigt velour) og det er blevet brugt rigtig meget. Specielt den store er næsten ikke til at hive ud af sine “hjemme-bukser”.

alma med tørklæde

5 thoughts on “Stor pige

  1. Smukt🙂
    Hvordan hækler du firkanterne sammen?
    Jeg er ved at hækle et tæppe til min datter. Det er mit allerførste hæklearbejde. Foreløbigt har jeg hæklet 51 firkanter à ca 11×11 cm og det er halvvejs i forhold til projektets udgangspunkt, som var et tæppe til en juniorseng. Det har desværre fået lov at ligge helt stille det sidste halve års tid og jeg startede sidste forår. Nu er jeg så løbet ind i, at pigebarnet faktisk skal rykke over i en voksenseng i nær fremtid og dermed skal tæppet lige pludselig være en hel del større end først antaget. Uha et arbejde, men det bliver bare så flot til sidst (og så bliver man jo helt stolt, ikke sandt).
    Hvor stort ville du lave tæppet?
    Jeg mener bare: skal det svare til bredden af sengen (der kommer sengehest på, idet det bliver en højseng) eller skal det svare til bredden af dynen, som hun jo så også snart skal have en voksenmodel af? Jeg kan ikke lige helt greje den. Jeg hælder måske nok mest til, at tæppet skal svare til sengebredden, for idet der kommer sengehest på, kommer tæppet jo ikke til at hænge ud over kanten, som det ellers ville på en alm seng.

    Venlig hilsen
    Betina (som følger din blog med stor begejstring🙂 )

    • Hej Betina

      Tak for din kommentar og velkommen til bloggen. De her firkanter har jeg syet sammen, men man kan også hækle dem sammen. Måske skulle jeg lave et indlæg om det?

    • Jeg ville nok lave det så stort at det dækker sengen og hænger lidt ned på siden af sengen. God arbejdslyst!

  2. Pingback: Fanø – den ø er da god nok! « ea-o

Skriv et svar

