Tusindfryd

Jeg ved godt at der er mennesker der bruger tid (og penge) på at få fejlfrie græsplæner. Og jeg beundrer de græsplæner, men det kommer aldrig til at ske her hos mig. Jeg elsker nemlig tusindfryd! Jeg elsker dem så meget, at jeg sidste år, da vi fik lagt rullegræs i vores forhave, overvejede at så tusindfryd i græsplænen. Den var ligesom alt for fin og grøn ikk’? Nu har jeg overbevist mig selv om at de nok kommer helt af sig selv. Men jeg glædes over dem hvert forår. Og nu har det varme vejr fået dem til at komme frem og man ved at de bliver ved lige til sommeren er forbi. Og får de en sjælden gang med græsslåmaskinen, ja så kommer de da bare igen. Og så passer de så fint til børnehænder. Hvordan kan man andet end at holde af dem???

tusindfryd

Lidt anderledes er det med mælkebøtter. Jeg holder så utrolig meget af dem, men mest når de fylder en hel mark eller en grøftekant og de ligesom kommer fra den ene dag til den anden. Men jeg vil ikke have for mange i min egen have. De tager ligesom lidt for meget plads og er ikke helt så ydmyge som tusindfryden. Og så pletter de når børnene leger med dem (husmoderen må jo også have lov at mene noget). Men, en enkelt eller to sniger sig altid frem og får lov at stå lidt.

mc3a6lkebc3b8tte

Skriv et svar

