Endnu en skjorte

Så er fulgleskjorten endelig færdig. Jeg overvejer lidt om der måske skulle et par brystlommer på. Måsker kommer det dét. Stoffet er købt hos Speich for ikke så lang tid siden. Jeg faldt for det med det samme pga af det skønne print. Knapperne er bedårende (et det ikke et dejligt ord) og er købt for læææænge siden til et helt andet projekt hos Handler. Og skjorten kan selvfølgelig lukkes på mig, men desværre er mit brystmål mindre end min gines…

fugleskjorte

fugleskjorteknap

6 thoughts on “Endnu en skjorte

  1. Hej Astrid

    Tak for dit fine svar. Jeg overvejer stadig lidt hvordan jeg skal fortsætte. Indtil videre går al min energi på det tekniske, så tager jeg stilling til sproget senere. Tanken om at bloggen kan læses at ligesindede i andre lande tiltaler mig dog.

    kh
    Anne D

  2. Åh ja – mht. at skrive på to sprog; for det første er det et kæmpe arbejde, og for det andet, synes jeg tit, at det ender med at blive halvhjertet i begge versioner i stedet for helhjertet den ene, så for mig har det aldrig rigtig været en mulighed.😉 Men man skal altså gøre som man føler for – det at blogge tager meget tid, så man skal vælge at gøre det, som man synes er sjovt – det er det vigtigste!

  3. Hej Anne D

    Mht. sprogovervejelserne, så startede jeg for efterhånden en del år siden med at skrive på engelsk, dels fordi min storebror er gift med en hollænder og jeg dermed har “udenlandsk” familie, dels fordi jeg selv har en del ikke-danske venner. Med tiden har jeg nu fundet ud af, at det ikke så meget er mine venner ude i virkeligheden, der læser med, men nærmere dem, som har noget til fælles med mig – særligt syning eller istandsættelse. Dem er der en del af, og da jeg syr meget efter f.eks. Ottobre’s mønstre, er min blog relevant som inspiration for så mange læsere fra hele verden, da de mønstre bruges alle vegne. Jeg ved godt, at der findes oversætter-værktøjer, men gode, det er de altså ikke, og hvis man gerne vil følge en blog, er det trættende i længden at skulle læse et uforståeligt sprog – sådan har jeg det i hvert fald selv. Så altså – min blog er åben for læsere fra hele verden, og det synes jeg er en stor gevinst. Jeg er klar over, at der er danskere, der vælger den fra pga. sproget, så man må jo føle efter i sig selv, hvad man har lyst til. Jeg har altid elsket pennevenne konceptet, og min blog har faktisk gjort at jeg har fået en masse af slagsen – bare i blogosfæren – og det synes jeg er fantastisk! Jeg kan nok ikke skrive helt de samme sproglige finurligheder på engelsk, som jeg kan på dansk, men til gengæld får jeg altså trænet mit engelske en hel del.🙂 Det var en lang smøre – men det er altså mine tanker omkring blog-sproget.😉

  4. Ja, jeg må også melde mig her med en kommentar, for den skjorte er da for fin!! Jeg stemmer for lommer:)

    I forhold til det med sproget, så vil jeg gerne dele lidt med dig, for jeg skriver på dansk som du. For at de med andre modersmål skal have en chance, har jeg i stedet indsat en lille oversætter. Den oversætter godt nok lidt specielt nogle gange og nogle gange til mere moro end egentlig forståelse, men det var da en mulighed?

    hvis du højreklikker på min oversætter kan du vist kopiere den til din egen side. Tror jeg.

    jeg glæder mig til at læse med her på din blog. Du laver fine ting med detaljekærlighed, kan man se:)

  5. Nej, hvor er den flot! Jeg har det stof i de lilla nuancer – det er bare rigtig dejligt! Superflot syet! Jeg kiggede også lige ind på Speichs hjemmeside – det var da en skøn butik at have i nærheden. Jeg må vist til Lyngby på et tidspunkt… 😉 Din blog ser ud til at være kommet godt fra start – jeg skal ihvertfald nok komme igen! 🙂

    • Hej Astrid

      Tak for dit indlæg. Det er det første her på bloggen – jeg er jo lige startet – så det betyder meget. Jeg lærer ligeså stille lidt mere om blog livet, så jeg håber det en dag bliver lige som jeg ønsker det. Jeg har overvejet at skrive på engelsk ligesom dig. Hvad er dine grunde til at gøre det? Jeg har også set enkelte blogs hvor der skrives på både dansk og engelsk, men tænker at det måske føles lidt mærkeligt at skrive det hele to gange🙂

      kh Anne D

Skriv et svar

