kanelsnegl

Den store havde valgt at være kanelsnegl til Fastelavn!! Hvordan laver man lige sådan én? Først besøger man en “skumbutik” bare for at få at vide at en hjemmelavet kanelsnegl vil koste mindst 500 kroner i skum. Det synes jeg var lige i overkanten. Heldigvis fandt jeg i Jysk en skummadras i en restebunke. 70 kroner – det kunne jeg lige klare. Så her er den så – en næsten færdig kanelsnegl. Fyldet er skummadras og udenpå er der er stræklagen (også fra restebunken) og en rest bronzefarvet organza. Det lover godt…

En næsten færdig kanelsnegl

En næsten færdig kanelsnegl

2 thoughts on “kanelsnegl

  1. Sneglen er lavet af en tynd skummadras. Først klippede jeg to snegleformede cirkler der sad sammen. Derefter et hul til hovedet. Man tager kostumet på ligesom en omvandrende skiltereklame. Det fraklippede skumgummi brugte jeg til at forme “sneglen”. Jeg limede det med limpistol og tekstillim på kostumet så der blev forhøjninger, så det lignede at sneglen var rullet. Jeg lagde derefter et dejfarvet stræklagen ud over det hele. Noget af det limede jeg med limpistol, noget syede jeg fast med store sting. Til sidst lagde jeg bronzefarvet organza ned i rillerne. Det blev også delvist limet og delvist syet. Som det sidste blev sneglen foldet og syet sammen i siderne.

    Jeg forsøgte også at drysse rigtig kanel ud over, fordi vi så gerne ville have at den også skulle dufte af kanel, men duften forsvandt for hurtigt. Det ville nok virke bedre med kanelstænger.

  2. Jeg synes det er et helt genialt kostume, men jeg vil rigtigt gerne høre en lille smule mere om hvordan du fik det skruet sammen sådan at andre og måske ikke helt så håndarbejdetskyndige også kan klæde sig ud som kanelsnegl. Jeg ligger et billed ind på Faldera nu for ideen er så skøn at jeg ikke kan vente, men håber vi senere får lidt mere at vide. Hvis du skriver det her på bloggen smider jeg bare et link mere over på Faldera og hvis det er lettere for dig lægger jeg gerne tekst ind under billedet på Faldera.

Skriv et svar

